Shelly prichádza s alternatívnym open-source firmvérom Moongoose OS podporujúcim Apple HomeKit. Zahŕňa zatiaľ iba najzákladnejšie funkcie, avšak očakáva sa jeho zdokonaľovanie vďaka open-source projektu, na ktorom sa môžete podieľať aj Vy! Poďme si spoločne v jednoduchosti ukázať spôsob, akým spôsobom implementovať zariadenia Shelly do HomeKitu a spraviť tým Vašu domácnosť ešte viac Smart. Takže ako na to? V prvom rade sa musíme postarať o elektroinštaláciu zariadenia Shelly (ako ukážku sme si vybrali Shelly 1). Pre elektrikárov je to prakticky detská hra. Ukážku elektroinštalácie si môžete pozrieť v nasledujúcom videu, no finálnu montáž by ste mali nechať samozrejme na odborníka. Po opätovnom zapnutí poistiek si zariadenie Shelly automaticky do niekoľkých sekúnd vytvorí vlastný WiFi hotspot. Pripojíte sa k tomuto WiFi Shelly 1 zariadeniu a potom môžete jednoducho zistiť Vašu novú IP adresu prostredníctvom zoznamu zariadení Vášho routera, následne môžte opäť vstúpiť do používateľského rozhrania. Presne tu sa používa firmvér Moongoose OS pre HomeKit, ktorý nájdete tu na GitHub-e (obsahuje všetky potrebné informácie a pokyny, taktiež je tu spomínaná možnosť niečím prispieť pre vývoj tohto projektu). Firmvér je kompatibilný s pôvodným firmvérom od výroby a jeho aktualizácia prebieha jednoducho prostredníctvom OTA (Over the Air). "Cesta" zmeny firmvéru v tomto prípade nie je jednosmerná, a ak sa v budúcnosti rozhodnete pre pôvodný firmvér, možno ho vrátiť naspäť. Pri aktualizácii firmvéru sú teda predovšetkým dôležité nasledujúce URL adresy pre podporované zariadenia:
Do URL adresy (podľa Vášho Shelly zariadenia) vložte namiesto "A.B.C.D" IP adresu Shelly zariadenia, takto ho celý skopírujte do internetového prehliadača a otvorte stránku. V prípade nášho príkladu so Shelly 1 sme zadali: http://192.168.178.129/ota?url=http://rojer.me/files/shelly/shelly-homekit-Shelly1.zip. Shelly potom potrvá asi 20-30 sekúnd, kým nainštaluje upravený Moongoose OS firmvér. Následne môžete pristupovať k novému používateľskému rozhraniu Shelly cez jeho existujúcu IP adresu. V oblasti nastavení HomeKitu musíte iba nastaviť svoj vlastný inštalačný kód, napríklad 321-99-123. Po tomto nastavení pokračujte v aplikácii Domácnosť (Home-App). Tam pridáte nové zariadenie pomocou klasickej metódy. Ale keďže nemôžeme naskenovať kód, vybieriete možnosť "I don't have a code or can't scan" (angl. prekl. "nemám kód alebo nemôžem ho naskenovať"). Váš Shelly sa potom ukáže v zobrazení, ktoré môžete pridať do HomeKit pomocou Vami vybraného inštalačného kódu. Hlásenie, že ide o necertifikovaný produkt HomeKit, môžete bezstarostne ignorovať.
|
Categories |